Monolit-IT - Blog - szczegóły

Baza wiedzy

Wsparcie Dell dla produktów klienckich. Zakres, działanie, wybór.

25.04.2023

Firma Dell od samego początku charakteryzowała się dużą dbałością w kwestii zakresu gwarancyjnego dla swoich produktów. Nie inaczej wygląda sytuacja dziś i można zaryzykować stwierdzenie, że jest to niejako wyróżnik tej organizacji na tle jej konkurencji.

Dla wielu może się wydawać, iż struktura i zakres wsparcia serwisowego jest skomplikowana. W pewnym sensie jest to po części prawda, jednakże dla użytkownika końcowego który ma do dyspozycji pojedynczy produkt typu notebook lub komputer klasy PC nie jest to już tak zagmatwane i w zasadzie można przyjąć, że działanie procedur związanych z gwarancją i ich wybór na etapie zakupu sprowadza się do kilku prostych kroków.


Zacznijmy jednak od początku i spróbujmy usystematyzować rodzaje występujących zakresów gwarancyjnych sprzętu klienckiego. Sądzę, że poniższa tabela dużo wyjaśni, ale z pewnością przyda się dodatkowy komentarz.

Dell2

 

Jak łatwo zauważyć mamy do czynienia z trzema opcjami wsparcia dla zakupionych produktów. Podstawowy to Basic Warranty, który wcale taki „basic” nie jest, gdy przyrównać to do innych producentów na rynku. Zgłoszenia danej usterki można dokonać w tak zwanych godzinach biznesowych czyli od 9 do 17. Sama naprawa z kolei to już inna sprawa i jest uzależniona od kraju bądź regionu świata. W Polsce jest to zazwyczaj od jednego do kilku dni roboczych. Natomiast naprawa odnosi się do usterek czysto sprzętowych. Zależnie od rodzaju sprzętu może być wykonana przez dedykowanego technika (na miejscu u klienta po zdalnej diagnozie problemu) lub samodzielnie po otrzymaniu odpowiedniej części.


Kolejny poziom wsparcia to chyba najpopularniejsza opcja czyli ProSupport. Zgłaszanie usterki jest możliwe w trybie 24x7 czyli całą dobę i przez siedem dni w tygodniu. Sama naprawy wykonywana przez technika jest oczywiście na miejscu u klienta i dotyczy zarówno sprzętu, jak i oprogramowania. Odbywa się to w formule Next Business Day czyli na następny dzień roboczy.


Najwyższy poziom gwarancji firmy Dell dla urządzeń klienckich to ProSupport Plus. W zasadzie jest to kalka ProSupport z kilkoma dodatkami, które sprowadzają się między innymi do stwierdzeń typu "priorytetowo", "szybciej" i "sprawniej". Jednak są tu również elementy za które w innych przypadkach należy dopłacać. Mowa o naprawach związanych z upadkiem, zalaniem czy tez przepięciem oraz usłudze Keep Your Hard Drive czyli opcji zachowania swojego dysku twardego w przypadku jego uszkodzenia. Jest to bardzo ciekawa usługa, która zapewnia pełną poufność danych jakie utrzymujemy na nośnikach i brak ryzyka ich utraty w sensie potencjalnego wycieku w trakcie naprawy przedmiotowego dysku.


Kiedy już wiemy jaką opcję gwarancji wybrać do zakupionego sprzętu, to dobrze również wiedzieć jak zgłosić potencjalną awarię. Sposobów jest kilka, jednak zanim wybierzemy ten konkretny i najbardziej odpowiedni dla okoliczności, to należy przyswoić sobie słowo klucz czyli Service Tag. Jest to tak naprawdę numer seryjny urządzenia w nomenklaturze firmy Dell. Zazwyczaj znajduje się gdzieś na obudowie urządzenia w formie niewielkiej naklejki. Kiedy już mamy do niego dostęp, to możemy przystąpić do działania.


Po uruchomieniu strony https://www.dell.com/support/home/pl-pl należy wprowadzić Service Tag. Po tej czynności (której w teorii nie trzeba wykonywać jeśli działamy na sprzęcie który chcemy zgłosić do naprawy – dzieję się to automatycznie w takim przypadku) zostają przedstawione na stronie dane sprzętu. Mam tu na myśli okres gwarancji, jej rodzaj oraz zakres. Dodatkowo można sprawdzić dokładną konfigurację urządzenia. Pojawia się również dostęp do wielu dokumentów związanych z obsługą sprzętu. Oczywiście mamy też do dyspozycji najważniejszy element czyli sposób zgłoszenia usterki, który możemy wykonać na klika sposobów. Do wyboru jest zgłoszenie on-line, mailowo, telefonicznie lub przez czat z konsultantem. Wybór jest spory i zależy tak naprawdę od naszych preferencji.


Jak widać w powyższym opisie, zakres wsparcia serwisowego firmy Dell dla maszyn klienckich jest zróżnicowany, ale nawet w przypadku najprostszej opcji całkiem atrakcyjny. Oczywiście jest jeszcze wiele innych dodatków o których nie wspomniałem (a nawet jeszcze jedna opcja gwarancyjna – ta najbardziej podstawowa), jednak nie to było moim celem, a prosty podział na trzy główne warianty i przedstawienie ich w jak najprostszej formie.

Zainteresował Cię ten wpis?
Chcesz dowiedzieć się więcej?

Kamil Sarnecki

Kamil Sarnecki

Regionalny Manager Sprzedaży w Monolit IT. Odpowiedzialny za sprzedaż urządzeń końcowych do klientów biznesowych oraz za zamówienia publiczne. Kamil ma ponad 11 letnie doświadczenie w doradztwie i sprzedaży sprzętu mobilnego (notebooki itd.) oraz PC.

Kamil.Sarnecki(at)monolit-it.pl

Zobacz wszystkie artykuły danego autora »